BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 1, 2009

siapa peduli?

Was Published on:
July 24, 2009 at 8:59 am

In the name of Allah..The Most Gracious and The Most Merciful..


Salam and Hola everyone!


Hm...how should I start this entry eh?erm..mcm2 benda berlaku since the last entry..rasa mcm nak share sume..but too many plak nk type..so just brief2 jela


Malam Bersamamu Palestin


This is actually a special event to raise awareness among the Muslims specifically Muslim Malaysian students. Untuk event ni..saya di lantik sbg ajk..ajk keceriaan dewan..mmg kalo bab masak atau menceriakan event pastinya saya lah yang akan di nominate utk jd person in-charge.bukannye terer sgt masak dan hias2 ni.huhu.tapi tkpelah..orang da beri amanah..kenalah kita jalankan tanggungjawab kan. So, event ni cam serious jgkla.Yela, nak bawak message pasal benda yang sangat serious.So hiasan utk dewan mesti lah ala2 serious jgak.Tapi still kena masukkan usur2 ceria jgk. Puas jgak saya memerah otak cmne nak hias dewan ni berunsurkan Palestine dalam masa yang amatlah singkat.Bincang dan berbincang...dptlah idea yang simple untuk hias backdrop dgn bendera Palestine.Tapi klo nak painting mesti tak cun and comot.huhu.Tibe2 ade org suggest suh jahit bendera Palestine tu. Saya mampu sengih je la..hoho..jahit menjahit ni bukanlah bidang kepakaran saya..takyah cakap pakar..nk pegang gunting kain tu pun rasa cam malas..but again, itu tanggungjawab saya and I have to do that. Alhamdulillah ade Balqis utk tolong jahitkan and saya cume tolong gi beli kain and tolong sket2. But...tolong sket masa menjahit tu pun saya da rasa cam nak terjun bangunan..huhu..saya rasa keje2 menjahit ni amatlah rumit..padahal saya hanya perlu gunting kain and pin dgn jarum peniti and iron jahitan tu..saya masih rasa keje menjahit itu SANGAT RUMIT! Seriously I am really not into this kind of stuff..before ni..rasa gak nk beljar menjahit tapi now saya realize sy takde talent pun dlm jahit menjahit..sepanjang saya tolong Balqis tu..dlm hati ni asek mengomel je


"aku lagi rela masak utk seratus org drpd buat keje2 pin2 ni.."


Balqis mintak tolong potong kain..saya tersalah potong pattern dia..balqis bagi yg senang utk dipotong..saya potong senget2 sampai tkleh nk jahit..then balqis suh sy pin2 kan lipatan kecik2 yg nk dijahit..saya wat tak senonoh je then dok cari org sekeliling yg bleh replace tmpat sy wat task tu..huhu T_T!


that reminds me of one of my friend yang tak suka sangat memasak. Tapi saya selalu bersemangat nak ajar dia masak walaupun sy tkla pndai sgt masak.nnt jd cam ketam ajar anak dia jalan stret.bak kate pepatah lain juga seperti cencurut baiki labu.(eh?). Tapi dia mmg nmpk tk berminat lansung utk belajar.saya selalu wonder kenapa susah sangat bg sesetengah orang nak belajar memasak and knapa org tak suke nak memasak..for me,memasak tu is a basic thing and everybody especially women mesti kena pandai masak.tak kesah la dia suke ke tak.that is always essential.but now I realize..kalau kita tak suka buat something tu..we never enjoy it eventhough orang lain anggap benda tu senang and simple..hmmmm...saya fahamla kenapa kawan saya tu akan wat muka ketat bile dia kena memasak.huhu..


anywayyy,event malam tu berjalan seperti yang dirancang and the best part is,bendera yang dijahit dengan segala keringat tu adalah salah satu barang untuk open bidding..and for your info, the bidding price is about AUD750 (lebih kurang kot) dan duit tu disalurkan straight ke saudara2 islam kita di Gaza yang amat memerlukan. Semoga Allah merahmati usaha kita dan selamatkan bumi Palestine daripada kekejaman Israel.


dsc02745-300x225.jpg


PALESTIN, KAMI PEDULI!




ok guys..nak share tu jela kot..da kol satu pagi da kat sini..tak mampu da jari jemari ni nk type lg..jika ade sumur di ladang pastinya saya share lagi..


See Ya When I See Ya


Wassalam =)




1 comments:

tulip said...

salam kak mas,

sowwy sgt2 tak sempat nak jumpe akk masa akak BFG..
hihi dwan tuh hiasan dia sgt superb.. seriously saya kata.
dah la saya dtg lewat masa RSP tuh, lepas clinic terus cabut gi payneham.. tp terkejut la saya, sbb dewan tuh nampak grand dari keadaa asal dia yang "doggy"..^_^

nice work akk.. mahu blajar masak dr akk, tak sempat amik resepi cheesecake akk harituh

all the best akk for ur future undertaking. jgn lupekan saya tau..

ummu