BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, August 2, 2009

launching my new BloGGer

Assalammualaikum and Good Day All

Hmmmm.....
Kalau ada yang perasan, my previous entries sumenye bertarikh 1 August 2009. Tapi kat dlm every entry tu saya ade state kan the exact date entry2 tu di type dan di publishkan.
Before this, saya menulis blog gune Friendster..
Tapi, tak syok la..bosan gile..then ramai yang komplain susah nk tinggalkan comment lepas baca. Mula2 tgk setiap entry mesti takde comment. So saya assume yang saya menulis blog syok sendiri je coz takde org pun teringin nak baca.Kalau ade org yang baca pun, mesti 2-3 orang je. Tapi rupe2 nye ramai gak yang baca. tapi sayang nye tak dapat nk bg comment.
Plus...
Saya pun dah bosan gune friendster blog. So bertukarla ke Blogger ni.Dan separuh sahaja entry2 dari
http://mazs.blog.friendster.com/
telah selamat di copy and paste di blog ini dengan susah payah nyee..fuhh~~
Penat saya explore kalau2 ade cara yang lebih mudah untuk transfer entry2 dr blog sebelom ni.Tapi..takde satu pun yang membantu..tapi takpelah..saya happy dengan hasil nye.
Hopefully dgn pertukaran ni buat saya lebih consistent utk share idea2 dgn sume org.InsyaAllah..
Saya sebenarnye sayang jgak blog kat friendster tu.Tapi bile baca balik previous entry kat blog lame rasa macam tak sesuai dengan peredaran zaman.haha!
Saya pilih PELANGI WARNA WARNI sebagai heading blog ni sebab saya suke pelangi. Saya suke kata2 yang saya letakkan heading blog ni.Ini bukan sebab terpengaruh dengan cerita Syurga Cinta ye. Saya mmg suka qoutation since ade someone bagi saya 5 tahun yang lepas.
Hidup kita tak selalunye indah. Percayalah..sepanjang kehidupan kat dunia ni kita tak pernah dapat lari dari ujianNya. Ini pun dah terang2 dibuktikan dalam kitab suci yang jadi panduan kita semua yang tidak beriman seseorang itu jika tidak diuji.
Tapi..
Kadang2 kita ni..dan saya sendiri selalu tak dpt terima kenyataan kalau ade sesuatu yang kita tak ingin kan berlaku. Jarang sekali kita terutamanya saya untuk fikir yang sebenarnya ape yang berlaku adalah ketentuanNya dan Yang berlaku itu pasti ade hikmahnya.
Sekarang...
Saya amat2 merasai nya..pada awal saya di uji tahun lepas saya rasa seolah2 dah takde kekuatan utk saya terus kan hidup ni tapi
ALHAMDULILLAH...
saya nampak hikmah yang ada isebalik ujian yang berat tu.
Saya tahu..
SETIAP YANG TERBAIK UNTUK SAYA TAK SEMUANYA YANG SAYA MAHUKAN..
Semoga kita semua sentiasa tabah menghadapi segala ujian yang menimpa.
Remember..
ALLAH PASTI HADIAHKAN KITA PELANGI YANG INDAH BILA SAMPAI MASANYA

Okaylah..
*drum roll*
Dengan ini...saya merasmikan blog baru saya Pelangi Warna Warni..hehehe

Ok guys...
wishing u all have a very great day!

See Ya When I See Ya
Wassalam

2 comments:

Anonymous said...

setuju!be strong in whatever we face

kicapmasin said...

selamat blogging =)