BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 1, 2009

dont know wut sumting does to make u leave me

(Was Written and Published On 29 March 2008)

assalammualaikum..
today 30032008..beautiful combination rite?..i wish my life today as beautiful as the date..
Da lame sungguh tak update blog ni..tp pagi ni @ 7.49am adelaide time rasa cam tergerak plak nak tulis semula..tau ke kenapa?sbb mlm tadi sy tak tido pun..sampai la pg ni..mula2 sy try to finish my assignment..and alhamdulillah dah siap pun..hehehe..tapi.........after that..sumting yg tak terduga happen..


hm..........


saya tak berapa pasti patut ke saya cerita semuanya kat sini sbb this is too personal..but for those yg kenal sgt2 sy pasti boleh agak kot ape yang terjadi pada saya based on title blog ni..
takde ape yg menarik utk diceritakan perihal mlm td..



cuma..saya nak share ngan sape2 yg membaca blog ni perasaan saya..
SEDIH..of course la saya mesti sedih...saya selalu ungkapkan..kat dalam dunia ni..saya bergantung harap pada Allah sepenuhnya..dan dalam dunia ini juga..saya menyayangi dua insan yg bermakna dlm diri saya..my mum and him.and can u imagine how was my feeling when i lose one of them last nite?
TERKEJUT..saya betul2 tak sangka relation yg diikat teguh hampir 3tahun terlerai tanpa saya pasti apa sebabnya..bagi sesiapa yang dah pernah mengalami perasaan ditinggalkan pastinya memahami ungkapan2 mereka yang meninggalkan...awak baik..awak tak salah ape2 tapi kita tak sehaluan..kita tak serasi la..saya rasa kita tokleh happy same2..and bla bla bla...
COOL...awalnya memang saya takleh nak cool.teringt sy kat discussion hari sabtu 290308 lepas,saya bgtau kat sorang kakak ni yg dalam kita nak praktikkan kepercayaan kita pada qada'dan qadar Allah tak semudah menyebut nya dgn lidah..sebab bila ditimpa musibah kita akan menangis dulu..takpun menyesali dan ape2 yang sewaktu dengannya..lepas beberapa jam atau mungkin hari..barulah kita redha..kakak tu cakap..takpe..semua benda amik masa utk kita betul2 praktik..this is happen to me..saya nangis gile2 at first..tapi lepas dpt kata2 yg sooth my sadness from a few friends yg concern,saya bleh terima semuanya..insyaAllah..saya sedang melakukan kerja2 pembinaan hati..
KECEWA..saya kecewa sangat dengan dia.saya tak sangka tanpa perbincangan yg details dan tanpa mengetahui apa masalah yang sebenarnya saya ditinggalkan camtu je.saya kecewa sbb dia tak ingat ape yang kami dah buat utk masa depan kami shingga hari ni.saya kecewa sbb dia tak gunakan intelligence yg Allah kurniakan pada dia utk buat keputusan yg rasional atau mungkin meninggalkan saya dgn cara yg berhemah dan boleh diterima.this is just unacceptable!
TERGURIS DAN TERHIRIS...this is not actually first time i face this kind of prob..this is his 3rd trial.and i hope you succeed this time coz saya akan merealisasikannya dngan bantuan Allah..saya dah jaded.saya dah penat.saya dah betul2 terguris this time.
SALAH..saya sebenarnya lagi banyak salah pada dia..dan mungkin saya deserve utk semua ni..sbb tu bila sy fikir2 semula..saya redha..saya terima ini sbg satu ujian utk saya.dia seorg yang baik dan banyak bersabar melayan karenah saya.saya taktau lepas ni saya boleh jumpa org sesabar dia.tapi saya serahkan pada ALlah sepenuhnya.



Kepada orang itu..terima kasih mengajar saya erti hidup yang sebenar..
dia kutip saya dari tepi jalan dan jadikan saya seorang manusia yang kenal pada Tuhannya.
Dia yang ajar saya sifat2 lemah lembut yang perlu ade pada setiap perempuan..
Dia lah selalu dengar masalah dan desas2 hati saya dan dia jugalah yang byk bagi saya nasihat dan backing saya bila sy need it.
Dia bagi saya kemewahan dan kebahagian yang saya tak boleh nak menilainya.
Dia bagi jiwa dan raga untuk saya dan sanggup berkorban untuk saya..
Tak perlulah saya nak tulis every single details kebaikan dia pada saya sbb tu hanya menambahkan sebak hati saya dan membuatkan air mata yang tadinya kering kini mengalir tak berhenti lagi.



Apa2 pun..saya hargai kehadiran awak dalam diri saya..saya harap perjuangan awak utk agamaNya tak pernah pudar walaupun kita tak sehaluan..



Kepada semua yg concern...saya ok ^_^
InsyaAllah..lepas ni saya akan try gunakan blog ni sebaiknya sbb saya dah hilang tempat mengadu saya,huhuhu...



okayla,until we meet again..
see ya when i see ya!
wassalam



0 comments: