BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 1, 2009

the remedy of the broken heart

(Was Written and Published on 30 March 2008)

Bismillahirrahmannirrahim..
Assalammualaikum wbt
How's life everyone?Hopefully korang semua sihat dan senyum selalu k.For ur info,kat adelaide sekarang pukul 10.44am.31032008..and sepatutnya saya ade kelas pukul 10am tp sebab mlm semalam sy tak mendapat tido yg secukup nya..pening nya kepala Ya Allah tambah plak spine saya rasa cam nk tercabut..huhu..then..tertidola lepas subuh td sampai la pukul 10am br terbangun..huhuhuhu..(malu jee).Bangun pagi2 tadi..tgk mata...Ya Allah..mcm mata ape je..bengkaknya..huhu...i must be strong!



Saya tau..saya tak patut buang air mata sbb perkara2 remeh ni..lebih2 lagi utk seseorg yang tak pernah hargai saya dalam hidup dia....ape2 pun terima kasih kat semua yg byk tolong saya ...
MUMMY....
Malam semalam..as usual..i'll refer to my beloved mom kalo ade masalah2.Tapi,as expected....memang la mak sy cakap saya yg salah..tak pernah yang betull..dan yang amat menyedihkan nya..tiba2 saya dengar suara dia sebak..dia cuba tahan bile saya sebut perkataan 'putus'..saya punyala berpura2 guna suara hepi tapi dia sedih plak..then dia tanye "adah,ok ke?jgn sampai effect study k" masa dia cakap tu sy dah dgr suara dia lain macam..sbb dia kat hospital..dia cakap nnt dia call blk.Saya yang tadi kononnya happy..sedih balik bile kenangkan ape yang ''dia'' buat kat family saya..dan saya tak sabar nk tunggu mak saya call sbb saya tau dia nye solution mmg the best..then mlm tu mak saya yg tgh sibuk2 nk gi mane ntah(urusan UMNO) dia sempat call saya dan tanpa cakap hello..dia terus cakap
"mak kecewa la dgn korang..lebih2 lagi dengan kau,ape lg yg ko nak eh?dia tu punye la baik..lembut..mak yakin ni semua salah ko..aku taktau ajaran mane yang aku ajar ko sampaikan ko ni tak reti nk jaga hati org..ni dah 2 kali dah ko putus..kalo ko kat depan mata ni..dah lame mmg aku rasa aku nak sepak..penat aku tahan dr hospital tadi..hati aku mcm dah tak tahan..aku rasa nak nangis dan luahkan segalanya..ape yang aku nak ko buat sekarang..pegi ambil telefon tu..dan telefon dia!minta maaf..selagi dia tak maafkan ko..ko jgn sekali2 terfikir aku akan angkat telefon ko"
saya yang tadi nya ok..tiba2 sebak dan terus nangis...dan dgn beratnya hati tambah plak keegoan yg menebal..saya angkat telefon dan telefon lelaki tu...minta maaf..dan yang pasti nya sy perlukan penjelasan kenapa dia tinggalkan saya...
jawapannya simple dan mudah utk difahami walaupun saya sangat terluka..



"saya dah tak de rasa sayang kat awak lg...mmg dr dulu lg..tp sy cuba nk cari persamaan antara kita..sampai hari ni tak pernah jumpa"



erm..seriously,saya memang terasa macam dipermainkan..bukan saya sahaja aktress/heroin dlm lakonan dia..tapi family saya pun turut same..
takpela..cukuplaa sampai situ je saya ceritakan..selanjutnya mmg tak de yg menarik utk dikongsi dgn korg.



HOUSEMATES
Saya sayang korang sangat2..thanx for giving me support..nak tau ke ape housemate saya buat?diorg cuba comfort kan saya..diorg bg sy advices supaya saya tabah hati tak berbelah bagi..then the best part is..diorg simpankan semua brg2 pemberian lelaki tu supaya saya tak teringt kenangan lama..termasukla jam FOSSIL kesayangan saya...26032008357 tapi diorg replace kan dgn yg lain..hehe..diorg bg saya pinjam jam diorg..Fossil jgak..tp takde rama2 kat dlm tu..






FRIENDS
Thanx kat semua kawan2 yg dgr rintihan hati saya..semua yang bg advice..semua yg bagi saya semangat
"mazs,u dont deserve all this..jgn sedih sbb benda camni.."



"aku tak tau la kenapa..tapi yang penting ko jgn down..fokus kat study ko..jgn sampai ko tak stadi tau..tenangkan fikiran"..kalo ko ade ape2 bgtau aku k"



"ko perlu rehat mazs..rehatkan otak..jgn serabut2..ko kena kuat dekatkan diri dgn Allah..aku yakin ko mampu..kalo ape2 hal aku ade..bgtau je k"
tak perlu la kot nak tulis semua..tp saya rasa terharu ada kawan yg baik cam diorg..before ni..saya asik sibuk dgn dia..setia kat dia sampai takde masa utk kawan2 yang lain..sekarg tgk..diorg yg bantu saya..



So..pengajaran kat sini..jangan korg mencintai seseorang yang tak mencintai kamu..silap saya adalah saya tak pernah tau yg selama tiga tahun ni dia tak pernah cinta dan sayang saya..setiap rasa yg dia luahkan adalah tipu semata..dan saya adalah perempuan yang DITIPU..



Saya masih konfius dgn dia..tapi takpe..dia perlukan masa utk dia gunakan akal dan fikiran dia supaya dia bleh jadi matang..
Yang penting sekarg saya telah buang dia jauh dr hati saya..cukupla saya jadi 'bahan' selama tiga tahun..saya nak jadi manusia yang disayangi dan menyayangi..



"YA ALLAH, jadikanlah hambamu ini dicintai orang2 y beriman dan jadikan mereka menyintai org beriman"



okehla korang..thanx kepada yang membaca..maafla kalo sentimental..
Semoga semua sentiasa dalam lindungan rahmat Allah..
Wassalam..See ya when i see ya..

0 comments: